Rutes PEIN

PEIN1: RIBES DE FRESER – TAGA
ruta1Es parteix des de l’inici del passeig de la Margarideta. A la font de Sta.Caterina, es trenca cap a l’esquerra seguint el camí de terra amb força pendent i travessant un bosc molt dens. A la primera cruïlla se segueix per l’esquerra fins al bosc i es travessa un terreny de pastures fins arribar a la zona dels búnquers, anomenada els “set fortins”, dos dels quals estan en perfecte estat de conservació. Es continua en direcció SE creuant el vailet i prenent la pista de terra de més pendent, fins al bosc. Cal superar la carena de Costa Ardena i arribar als plans de Maçana (1432m.), des d’on es pot veure el camí que puja cap al Taga. S’abandona la pista per girar a l’esquerra, es creua el filat i es comença a remuntar un terreny de pastura inclinat en direcció SE, fins a trobar un altre filat més a la dreta, que també es creua i es deixa, a partir d’ara, a l’esquerra. Uns metres més amunt s’agafa un sender, es passa per un turonet i es baixa en sentit contrari per continuar pujant en direcció SE, per endinsar-se en un altre bosc fins arribar al bell mig de Serra Conivella. Es remunta un pendent herbat cada vegada més inclinat per la dreta de la tanca de bestiar, fins arribar a una zona bastant més planera. Es travessa la tanca fins que s’acaba i uns quants metres a la dreta s’arriba al tram final de l’ascensió, des d’on es veu Bruguera i bona part de la pista que porta des d’aquest veïnat a Coll de Jou. Es remunta la bonica carena final cap al cim del Taga (2040m) a través d’un sender. Cal superar un petit tram rocós, on s’entreveu la gran creu blanca que el corona i unes vistes panoràmiques extraordinàries, amb els Pirineus al Nord. El descens s’ha de fer pel mateix camí per on s’hi ha arribat (duració aproximada: entre 1h30 min i 1h45 min).

wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8883606

PEIN 2: RIBES DE FRESER – REFUGI PLA D’EROLA
ruta2Sortida des del Castell de St. Pere (s.XI) pel camí antic de Ribes a Ribesaltes , i s’agafa el corriol un cop comença el filat entremig de la urbanització i el camp. Es continua pel camí rocós amb matolls que s’endinsa per un petit bosc mentre gaudim del paisatge i del Taga, a la dreta. Un cop es deixa la pineda, es puja un camp amb un fort pendent fins arribar a Can Nadal, ja en el barri de Ribesaltes. S’agafa la pista asfaltada en direcció a Tregurà tot seguint la ruta, es trenca per la segona cruïlla a la dreta i s’agafa una petita drecera per continuar així el camí natural que porta cap al refugi del Pla d’Erola. Es continua pel camí que voreja els camps de conreu, es passa per la font de Malarraça travessant un filat i se segueix el corriol fins assolir la pista forestal. Es travessa la pista seguint el corriol per entremig del bosc. Un cop al refugi, es pot gaudir de les vistes panoràmiques que conformen alguns dels pobles i dels cims que coronen la Vall de Ribes, mitjançant la interpretació d’un mirador. Aquest itinerari pot ser circular per contemplar així, una variant pel barri de Ribesaltes fent el recorregut de baixada diferent del de pujada. En el descens, si es fa pel mateix camí per on s’ha vingut, cal preveure una durada de 45 min.

wikiloc: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=10202360

PEIN 3: RIBES DE FRESER – RIBESALTES
ruta3Itinerari alternatiu que passa pel barri de Ribesaltes i comunica Ribes amb la ruta 2. El nucli està situat a 1100m d’altitud, al vessant meridional del Puig Cornador(1783m.) i és una entitat local menor dependent del municipi de Ribes de Freser, formada per una colla de cases de pagès antigues. Es parteix de can Nadal en direcció a Ribes de Freser, seguint el corriol que porta a la font de can Palatí, ja a la carretera de Pardines, per acabar el recorregut al Castell de St.Pere. Aquesta ruta permet gaudir de la vista panoràmica del poble de Ribes, estès al llarg del riu Freser i del torrent de Serrat, de les velles edificacions i cases centenàries restaurades i reconvertides en segona residència i, cap a llevant, Pardines, el cim del Taga, Serra Cavallera i Puig Estela. Per sobre del veïnat s’hi estén una petita roureda i una àrea de prats, i a la Serra del Puig Cornador s’hi troba el pi roig i el pi negre, ja en cotes més altes.

PEIN 4: BRUGUERA – TAGA
ruta4Itinerari alternatiu que recupera el camí ral que passa de Ribes de Freser a Ogassa. Sortida des de l’aparcament del centre de Bruguera cap al carrer del mig fins a trobar la pista forestal de coll de Jou. A la cruïlla del Serrat dels Oriols s’agafa el corriol de més pendent fins arribar al Pla dels Dolls. Es travessa seguint el corriol i creuant la font de la Sargantana, primer, i després, el torrent del Forn. Es continua pel sender que porta al Bac de la Feixatella i, posteriorment, s’abasta la Portalleta. S’agafa finalment el corriol que acaba als abeuradors, ja a la pista asfaltada, per iniciar l’ascensió al Taga. Es remunta la carena final del cim a través d’un sender resseguit amb un filat per la part dreta, on s’entreveu la gran creu de color blanc al fons. La baixada es pot fer per un altre indret si s’agafa el camí de l’itinerari 1, per arribar a Ribes de Freser a peu.