Balanç Instagram Your City

El Consorci Ripollès Desenvolupament, els ajuntaments implicats, els participants i el Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, han fet una molt bona valoració de la iniciativa Instagram Your City al Ripollès, que enguany s’ha realitzat a quatre municipis.
L’última trobada d’instagramers va tenir lloc el dia 7 de setembre a Ribes de Freser, en motiu del Concurs Internacional d’Habilitat de Gossos d’Atura. Hi van participar 28 usuaris, que van publicar un total de 239 imatges amb les etiquetes #InstaRibesdeFreser, #InRipolles #InPyrenees, aconseguint sumar 18.107 m’agrada i arribant a 33.239 usuaris.
El concurs va començar amb un bon esmorzar de pastor amb productes de la Vall de Ribes i xai del Ripollès. Seguidament es va començar el photowalk fent la ruta turística del municipi, a càrrec del guia oficial Miquel Sitjar, que els hi va explicar els indrets més emblemàtics i el llegat històric i patrimonial de Ribes d’una manera més didàctica i interactiva mitjançant diverses anècdotes.
Des de l’ajuntament es valora positivament aquesta iniciativa ja que d’una banda, va ajudar a promocionar el concurs de gos d’Atura, el primer dels Països Catalans, i d’altra banda, va repercutir econòmicament en el municipi ja que bona part dels instagrammers varen passar el dia o el cap de setmana a Ribes de Freser. Vuit negocis varen col·laborar amb els premis, la qual cosa suposa un retorn a la vila d’aquests participants. El perfil dels instagrammers bàsicament eren famílies i parelles joves.
Unes bones xifres que se sumen a les registrades a les anteriors trobades: la Festa de la Llana i Casament de Pagès de Ripoll (18/05), la Tallada de Troncs de Vallfogona de Ripollès (01/06) i el Mercat del Comte Arnau de Sant Joan de les Abadesses (26/07). En les quatre trobades hi han participat un total de 145 usuaris i s’han penjat un total de 1.283 fotografies.
El Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona va posar en marxa, un any més, aquesta iniciativa per contribuir a difondre els atractius turístics de la marca Pirineu de Girona, demanant la implicació de totes les comarques de la demarcació. Els ajuntaments que volien s’hi podien apuntar i comptaven amb el suport del Consorci Ripollès Desenvolupament a l’hora d’organitzar les respectives trobades.
Els bons resultats obtinguts fan pensar en noves trobades de cara a propers esdeveniments de la comarca del Ripollès