L’Ajuntament de Ribes de Freser implanta un nou servei de comunicació d’incidències mitjançant una App Mòbil

Gràcies a aquesta iniciativa, els veïns del municipi podran beneficiar-se d’un canal directe de comunicació dels desperfectes que es detectin en l’equipament urbà del municipi.

L’Ajuntament de Ribes de Freser posa en marxa un nou servei que permetrà als veïns i veïnes informar sobre diverses incidències de la via pública o equipaments municipals. Aquest servei, en forma d’App Mòbil, s’anomena Línia Verda i permet a l’Ajuntament conèixer les necessitats del municipi i així, poder donar solució a les qüestions comunicades.

El procediment per aconseguir aquesta aplicació és molt ràpid i senzill. En primer lloc, és necessari descarregar l’APP Línia Verda. Per a això, l’usuari ha d’accedir a GooglePlay o APP STORE, en funció de la tecnologia emprada en el seu Telèfon intel·ligent (Android/iOS).  Una vegada localitzada, es du a terme la descàrrega de forma gratuïta.

A partir d’aquest moment, l’usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència i prem el botó “Nova incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d’incidències apareix en pantalla, pel que l’usuari ha de seleccionar aquella sobre la qual vol comunicar. De forma automàtica, l’APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta, i finalment prémer el botó “enviar”. Una vegada enviada, el personal de l’Ajuntament rep la notificació del desperfecte i s’inicien els tràmits per a donar-li solució. El ciutadà al seu torn, rep una notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l’estat d’aquesta.

Per altra banda, les persones que no disposin de telèfons intel·ligents, i que vulguin notificar incidències podran fer-ho per ordinador a través del portal web http://www.liniaverdaribesdefreser.cat o per contacte telefònic en el número 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (el cost de la trucada és 0,07 €/min).

Amb aquesta iniciativa, el municipi de la Vall de Ribes s’uneix als més de 400 municipis que a nivell nacional han posat a disposició el servei Línia Verda. Entre altres reconeixements, el servei Línia Verda ha rebut el Premi Conama 2014 de Sostenibilitat i el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible  atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables (RECS), que reconeix aquelles iniciatives que col·laboren a millorar l’entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

L’alcaldessa de Ribes de Freser, Mònica Santjaume, anima als veïns de la localitat a utilitzar el servei Línia Verda i augura que “gràcies a la implantació d’aquest servei i a una important participació ciutadana, volem aconseguir un municipi que compleixi amb escreix les expectatives de benestar social dels seus veïns”.

agenda juliol 2020