L’Oficina de Turisme de la Vall de Ribes atén més de 74.000 persones durant el 2019

Aquesta xifra representa un increment del 10% en relació al nombre de visitants de 2018, la qual cosa posa de manifest la bona salut de què gaudeix el sector turístic de la comarca. 

L’Oficina de Turisme de la Vall de Ribes, situada a Ribes de Freser, ha clausurat l’any 2019 amb unes bones xifres de visitants. En total, van ser 74.044 les persones que es van atansar durant aquest període al punt d’informació turístic de la Vall per tal de resoldre dubtes sobre els llocs d’interès del territori, les rutes de senderisme o l’agenda d’esdeveniments dels municipis de la zona. Aquesta xifra representa un increment del 10% respecte les visites registrades l’any anterior, la qual cosa posa de manifest la bona salut turística de què gaudeix la Vall de Ribes.

D’entre tots els visitants, la majoria d’ells provenien de l’Estat espanyol, sobretot de Catalunya i famílies de Barcelona i València (82,7%), però també s’han detectat turistes de països com França (5,64%), Regne Unit (2,33%), Alemanya (1,61%), Amèrica del Sud (1,26%), Suïssa (1,13%), Noruega (1,11%), Països Baixos (1,04%) o Oceania (1%). La mitjana d’edat dels turistes que arriben a la Vall està entre 30 i 44 anys (48,94%). També és molt nombrós el turisme d’edats compreses entre els 45 i els 64 anys (31,08%).

Gràcies a les dades estadístiques recollides s’ha detectat que el 71% dels visitants pernocten a la comarca –sobretot en hotels, però també en càmpings, autocaravanes, apartaments turístics, cases de turisme rural, albergs, i segones residències, cases de família o de colònies— i que un 50% d’aquests s’hi queda dues nits, un 40% una sola nit i un 6% tres nits. El més habitual és trobar-hi turisme familiar (38,82%), però també hi ha visitants que venen amb amics (29,71%), amb la parella (28,49%) i en grups organitzats (2,18%).

Les consultes fetes aquest any als visitants evidencien que la gent que visita la Vall de Ribes està cada vegada més informada de l’oferta turística, sobretot sobre senderisme i restauració, ja que són unes demandes que han disminuït respecte anys anteriors i han aparegut peticions arrel de noves activitats que complementen l’experiència turística a la zona.

Entre tots els visitants que van passar per l’Oficina durant el 2019 es van realitzar un total de 337.012 consultes, majoritàriament centrades en la Vall de Núria (28,57%), els transports (24,09%), esdeveniments diversos (23,77%), el comerç (23,41%), el senderisme (19,42%), la Vall de Ribes (18,55%) i el romànic (12.99%). Tot i que amb menor freqüència, també es va demanar per la restauració (8,22%), pel turisme familiar (4,58%), les excursions d’alta muntanya (3,47%), per La Molina (3,43%), per la xarxa d’Itinerànnia (2,87%) i per la Vall de Camprodon (1,32%) entre d’altres.

Des de l’Oficina de Turisme es van atendre visitants en 6 idiomes diferents: un 75,23%en català, un 10,17% en castellà, un 8,86% en anglès, un 5,51% en francès, un 0,18% en italià, un 0,04% en portuguès i un 0,02% en alemany. La mitjana de visitants anual a l’Oficina ha estat de 6.170,33 persones al mes i 205,67 persones al dia, i el mes de més afluència va ser l’agost, amb 14.263 visitants.

A més, al llarg dels darrers 6 mesos de l’any, l’Oficina ha comptat amb un pla d’ocupació que, mitjançant un programa subvencionat de l’Agència Ripollès Desenvolupament, ha permès ampliar els horaris d’atenció als turistes i mantenir el servei obert de dilluns a diumenge.

Mònica Santjaume, alcaldessa de Ribes de Freser, es mostra “satisfeta” de les bones xifres turístiques registrades i posa en valor la “tasca de promoció realitzada per l’Oficina de Turisme i tot l’equip que en forma part, així com des dels diferents ajuntaments de la comarca”. Santjaume també ha volgut destacar la “importància estratègica” en aquest creixement del nou web turístic que es va posar en marxa fa alguns mesos, que “ha contribuït a donar a conèixer el territori i atorgar-li visibilitat, així com a reforçar el treball de dinamització turística del territori tenint en compte les noves tendències de visitants a la zona i les necessitats del sector”.